جنگ افزار ها

در این سایت با برخی از سلاح ها آشنا و اخبار های جنگ ونظامی را مشاهده خواهید کرد

جنگ افزار ها

در این سایت با برخی از سلاح ها آشنا و اخبار های جنگ ونظامی را مشاهده خواهید کرد

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۵/۱۱/۰۲
    G-3
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۵ مهر ۹۵، ۱۶:۱۴ - romina
    سلام

G-3

شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ب.ظ






اسلحه هکلر و کخ G-3

✅سلاح ژ3 یک سلاح تهاجمی است که البته بسیاری آن را به دلیل طول و وزنش دفاعی میدانند. این سلاح دارای سیستم مسلح سازی به شکل مستقیم با گاز باروت است که دارای وزن کامل 4.1 کیلوگرم در نسخه قنداق ثابت و طول 1025 م.م. (یک متر) در همین نسخه است.

✅ژ3 از کالیبر 7.62 م.م. با پوکه های 51 م.م. استفاده میکند که مهمات استاندارد ناتو بود. این کالیبر بزرگ و قدرتمند بود، ولی لگد زیاد و گاز باروت زیادی تولید می کرد. واقعیت این بود که زیادی برای یک سلاح تهاجمی بزرگ بود.
سلاح دارای بدنه ای از مواد پلاستیک است و قنداق، روپوش لوله در بالا و پایین و قبضه تپانچه ای شکل پلاستیکی هستند. الات متحرک غلطکی است که یکی از نقاط ضعف ان است، زیرا بسیار به گرد و غبار و گاز باروت حساس است، اگرچه به کیفیت تولید رابطه مستقیم دارد.

✅سلاح برای جدا سازی از هم وابسته به چند پین در جلو و عقب است که میتوان با آن قنداق، و روپوش لوله را باز کرد. دارای گلنگدن در سمت چپ سلاح روی لوله است که باید اهرم را به طرف بالا داد و بعد عقب کشید و با یک ضربه به طرف جلو داد تا سلاح مسلح شود. تا زمانی که گلنگدن عقب است سلاح حالت ضامن دارد و شلیک نمی کند، اگرچه تنها یک ضربه کوچک دست به دستگره گلنگدن باعث به جلو رفتن آن و مسلح سازی سلاح می شود.

✅دریچه پوکه پران سمت راست است و دستگیره گلنگدن در هنگام شلیک ثابت است. برگه ناظم اتش در سمت چپ قرار دارد و در سه حالت قابل تنظیم است. بالا حالت ضامن، وسط تک تیر و پایین رگبار است. سلاح توان اتش 500 تا 600 گلوله بر دقیقه را دارد و سرعت دهانه آن 800 متر بر ثانیه است و طول لوله آن در نسخه استاندارد ۴۵۰ م.م. است.
ژ3 دارای دو الت هدفگیری است. یکی مگسک در جلو و دیگری سایت هدفگیری در عقب که چرخش است و برای اتش در 100، 200، 300 و 400 متری تنظیم شده است. برد موثر اتش این سلاح 400 تا 500 متر ولی با دوربین 800 متر است. این سلاح به دلیل  نزدیکی سایت هدفگیر عقب به چشم تیر انداز، دقت بالایی دست کم در درگیری با اهداف ثابت دارد.


مشخصات فنی

🌐مشخصات:
🔸وزن با قنداق ثابت: 4.7 کیلوگرم
🔸وزن با قنداق تاشو: 4.1 کیلوگرم
🔸طول با قنداق ثابت: 1025 م.م.
🔸طول لوله استاندارد: 450 م.م.
🔸کالیبر: 7.62 م.م. با پوکه های 51 م.م.
🔸سرعت دهانه: 800 متر بر ثانیه
🔸برد موثر: 400 تا 500 متر
🔸سرعت اتش: 550 گلوله بر دقیقه
🔸ظرفیت خشاب: 20 گلوله


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۲
علیرضا مینائی

G-3

ژ3

ژسه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی