جنگ افزار ها

در این سایت با برخی از سلاح ها آشنا و اخبار های جنگ ونظامی را مشاهده خواهید کرد

جنگ افزار ها

در این سایت با برخی از سلاح ها آشنا و اخبار های جنگ ونظامی را مشاهده خواهید کرد

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۹۵/۱۱/۰۲
    G-3
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
  • ۱۵ مهر ۹۵، ۱۶:۱۴ - romina
    سلام

چاشنی

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۹ ق.ظ

چاشنی
وسیله ایست که بر اثر حرارت یا ضربه ، مواد حساس آن منفجر شده و باعث انفجار مواد نیمه حساس آن میشود. چاشنیها به دو دسته ، اشتعالی و انفجاری تقسیم میشوند.

1 – چاشنی اشتعالی : وسیله ایست جهت ایجاد شعله اولیه به مواد ، چاشنی اشتعالی یا از نوع ضربتی است و یا از نوع احتراقی .که نوع ضربتی و احتراقی آن حاوی مواد حساس به مقدار کم میباشد که بر اثر ضربه یا احتراق انفجار خفیف را باعث میشود ، و بر اثر این انفجار یا اشتعال ، مواد اطراف خود را منفجر میکند.مانند چاشنی خمپاره و گلوله توپ.

2 – چاشنی انفجاری : وسیله ایست جهت ایجاد موج و حرارت لازم برای انفجار مواد ، این چاشنیها در دو نوع یافت میشود(ساده ، الکتریکی)

الف)چاشنی انفجاری ساده :به چاشنی ای گفته میشود که با استفاده از فتیله باروتی میتوان آنرا منفجر کرد و لوله استوانه ای شکلی است که حاوی مواد حساس و نیمه حساس میباشد.(برای استفاده از چاشنی ساده ابتدا چاشنی را به پشت ناخن زده سپس فتیله را به آرامی داخل چاشنی میگذاریم و دور از صورت خودمان برده و با چاشنی تنگ کن سر آنرا پرچ میکنیم بعد سر دیگر فتیله را با زاویه 45 درجه بریده و آنرا آتش میزنیم.

ب)چاشنی انفجاری الکتریکی : چاشنی الکتریکی ،شبیه چاشنی ساده است و تنها تفاوت آن در سیستم انفجار آنست که این نوع چاشنی با برق 1/5 ولت منفجر شده و دارای دو سیم مثبت و منفی است و بر دو نوع (آنی یا نظامی ، تأخیری یا تجاری ) است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۷
علیرضا مینائی

بمب

تله انفجاری

چاشنی

نظرات  (۱)

جهت تبادل لینک ی سرم به ما بزن اگه دوس داشتی خبرم کن 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی